Tuesday, June 9, 2009

Hati Berbisik

Ya Allah...... Aku bukanlah ahli syurga
Dan aku tak kuat menahan panas neraka
Maka.... berikanlah aku taubat dan ampunilah dosa-dosaku

Sesungguhnya Engkau Dzat yang mengampuni dosa-dosa yang besar
Dosa-dosaku seperti bilangan pasir
Maka terimalah taubatku

Ya... Dzal Jalaali
Jika engkau mengampuni sesungguhnya
Engkau memang ahlinya
Namun jika engkau menolak
Kemana aku harus berharap selain pada-MU
Umurku berkurang setiap hari
Tapi dosaku terus bertambah,
Maka.......
Bagaimana aku menanggungnya
Ya Tuhanku..... hamba-Mu yang penuh dosa ini
Datang pada-Mu
Yang tetap dengan penuh dosa
Dan datang memohon ampunan pada-MU
bb
Tiba-tiba hati berbisik... bagaimana kalau maut ku muncul sekejap lagi. Byk lagi dosa yg belum terampun. Aduhh.... resah hati tetiba. Takpelah.... apapun Assolah dulu. Ni pun dah terlewat ni.

No comments:

Post a Comment